Малюки: 0-3 роки
У перші три роки життя дитина постійно відкриває для себе абсолютно новий світ та активно розвивається: вчиться стояти, ходити, а також говорити. Якщо ваша дитина страждає від порушення слуху, її здатність до розвитку мовлення залежить від того, чи застосували ви правильний підхід з самого початку.
Від вашого продовження – до самостійної людини
На цьому етапі розвитку, діти перестають сприймати себе як частину батьків та починають розвивати власну свідомість як окремої особи.

На початку це виглядає так: «Чи можу я довіряти лдям навколо? Чи будуть задоволені мої основні потреби?». Пізніше дитина стає більш цікавою та незалежною.

З першого дня життя мозок дитини потребує звукової стимуляції, щоб навчитися розрізняти звуки та розпізнавати мовлення.

Діти з нормальним слухом починають з того, що впізнають голоси батьків, братів та сестер.

Чути голоси батьків необхідно не тільки для розвитку мовлення, але й для того, щоб дитина почувалася захищеною посеред цього нового, приголомшливо великого світу, в якому для здорового розвитку їй необхідно довіряти родині та відчувати, що її потреби будуть задоволені.

Також, завдяки слуху діти отримують дуже багато важливої інформації, яка стимулює їх інтелектуальний та соціальний розвиток: «Чи моя матуся хвалить мене? Чи хоче щось запитати? Чи перевіряє, чим я зараз займаюся?»

Звукова стимуляція та мовлення
Сзвуки мовлення стимулють слух

Основи мовлення закладаються у дуже ранньому віці. Навіть коли дитина ще не навчилася розмовляти, вона вже постійно прислухається. Тому, на цьому етапі дуже важливо, щоб дитина отримувала потрібні обсяги звукової та мовної інформації.

Протягом перших 5 місяців діти вчаться розрізняти окремі звуки в потоці мовлення (фонетична диференціація) та починають лепетати. Під кінець етапу лепету, дитина починає експериментувати з використанням слів: спочатку вимовляє окремі слова, потім комбінує їх по два-три, згодом починає будувати речення – і у віці трьох років її словниковий запас досягає більше тисячі слів.

Якщо дитина має порушення слуху, вона може серйозно відставати у мовному розвитку, тому дуже важливо надати їй можливість чути звуки та мовлення в належному обсязі.

Дізнайтеся, чому слух дитини має велике значення >

Будь-яка розмова є важливою
Оскільки дитина раннього віку здебільшого знаходиться вдома, власне ви повинні подбати про те, щоб вона отримувала постійну звукову стимуляцію. Розмовляйте з нею постійно – на будь-які теми, навіть якщо вони здаються вам дрібничкою.

Чим більше ви говорите з дитиною, тим більш успішно вона почне розмовляти, читати та писати в майбутньому. Ви можете просто розповідати їй, чим ви зайняті зараз, або коментувати те, що ви обидва бачите.

Дізнайтеся про три основні правила спілкування >

пряме спілкування

Як привернути увагу дитини та розвивати її мовні навички

Розмовляйте якомога більше

Використовуйте «материнську мову»: подовжені голосні, виразні інтонації , міміку та прості, короткі речення.

слух та розвиток

Розширюйте словниковий запас дитини

Використовуйте різноманітні слова та граматичні форми. Якщо ваша дитина щось каже, спробуйте сказати те саме, тільки іншими словами, виділяючи нові слова голосом.

спілкуйтесь різноманітно
навчайте музиці

Не забувайте про музику

Співайте пісні, читайте віршики, грайте в ігри на основі пісеньок, разом грайте на музичних інструментах та просто створюйте звучання, використовуючи різні предмети.

читайте з дітьми

Читайте книжки

Особливо корисне читання за ролями, коли дитина не тільки слухає, як ви читаєте книжку, але й подає свої репліки. Читайте одну книжку декілька разів.

Користуйтеся мовою тіла та жестів

Ілюструйте слова простими жестами. Не забувайте про мову тіла.

Використовуйте жести

Використовуйте предмети

Також можна використовувати предмети, щоб почати розмову. Показуйте на предмети та називайте їх.

Використовуйте предмети
Вчіть дитину доглядати за слуховими апаратами

Вчіть дитину доглядати за слуховими апаратами

У віці 1-3 років ваша дитина вже може самостійно класти слухові апарати до контейнеру для сушки на ніч, приносити їх вам та перевіряти їх роботу за допомогою власного голосу.

Створюйте слухове середовище

Створюйте слухове середовище

Давайте дітям гратися музичними чи шумовими іграшками, грати на дитячих музичних інструментах, а коли підростуть, вмикайте телевізор.

Спілкуйтеся з дітьми зрозуміло

Спілкуйтеся з дітьми зрозуміло

Вивчіть три головні правила спілкування та навчіть ним родичів та друзів.

Дізнатись більше

Потужний старт у життя

Чим раніше дитина почне користуватися слуховими апаратами, тим краще. Сучасні технології дозволяють підібрати слухові апарати дітям з перших місяців та навіть тижнів від народження. Слухові апарати Oticon з технологією BrainHearing допоможуть дітям пізнати навколишній світ.

Слухові апарати підсилюють мовленнєві сигнали таким чином, щоб вони звучали якомога природніше, та допомагають мозкові отримувати достатню звукову стимуляцію, потрібну для того, щоб навчитися пов’язувати звук з його значенням. Хоча порушення слуху трапляються у вухах, вони насправді впливають на мозок, оскільки власне мозок надає звукам значення. Отже, для правильного розвитку мозок потребує звукової стимуляції.

Слухові апарати з технологією BrainHearing™ допомагають вашій дитині навчатися та пізнавати світ:

• Дозволяють дитині чути чистий та підсилений звук
• Надають доступ до важливих елементів мовлення та підтримують розвиток мовлення в дитини
• Підтримують мозок дитини, надаючи йому можливість правильно осмислювати звук

Батьки повинні бути впевнені, що дитина добре чує через слухові апарати: не тільки задавати їй питання, як вона чує та чи чує взагалі, але й бачити це на власні очі. Для цього слухові апарати Oticon для дітей оснащені світловим індикатором, який демонструє стан батарейки та функціонування апарату.

Слухові апарати Oticon для дітей

Пам’ятайте: Дитина повинна носити слухові апарати протягом усього дня. За цим потрібно стежити, оскільки дитина може зняти їх, або випадково загубити під час гри. Поговоріть з лікарем-спеціалістом та придбайте тримувач Oticon SafeLine або інший засіб, який буде утримувати слухові апарати на вушках дитини.

image
Наступний етап: Дошкільники: 3-6 років

Коли діти з порушеннями слуху підростають, вони стикаються з новими проблемами: в дитячому садочку, в школі та пізніше, в дорослому житті. Розвиток дитини в різному віці відбувається різними темпами, виникають нові потреби – тому за цим треба стежити та вживати відповідних заходів. По мірі того, як дитина пізнає себе та навчається новим навичкам, вона починає поводитися по-новому. Стежте за її розвитком та поведінкою, щоб у будь-який момент надати потрібну допомогу!

Перші кроки назустріч соціалізації та вихід у нове, складніше звукове оточення, вимагають доброї слухової підтримки. На цьому етапі дитина також продовжує освоювати мову в усій її складності та багатстві, готуючись до школи.

Читати далі >>>